Koncert X-NAVI.ET i Jeffa Gburka

Zapraszamy na koncert dwóch artystów dźwięku:

JEFF GBUREK (USA)
:in the garden of binaural flowers:

X-NAVI.ET (R.Iwanski/HATI)
:psychoactive-space-drone-ambient:

09.04.2009, godz. 20.00

PLAN B
Aleja Wyzwolenia 18
[wejście od Placu Zbawiciela]
Warszawa

bilet: 10 zł

X-NAVI.ET

Nowy projekt współzałożyciela i muzyka grupy HATI Rafała Iwańskiego. Artysta opierając się na brzmieniu instrumentów elektronicznych i akustycznych oraz modyfikowanych nagrań terenowych i dźwięków znalezionych, intuicyjnie kreuje dronowe kompozycje o psychoaktywnej sile odziaływania. X-NAVI.ET to medium dla strumieni dźwięków płynących z otchłani pustki ku muzyce nadświadomej kosmicznej energii. Iwański swoje doświadczenia na polu elektroakustyki rozpoczął w drugiej połowie lat 90. (np. Mantra-I: Prehistory of HATI: Vol. 1 – dobrze odebrana reedycja kasety z 1997 r., wydana w 2006 r. na płycie cd-r), zanim w 2001 r. powstała grupa HATI. Duże znaczenie w początkowych poszukiwaniach miała dla niego fascynacja dokonaniami zespołów postindustrialnych :zoviet*france: i COIL, natomiast później praktyka i teoria muzyki, wypracowana przez takich kompozytorów jak La Monte Young czy Z’EV. X-NAVI.ET to obecnie projekt nastawiony głównie na prezentacje live, z reguły w połączeniu z projekcją slajdów Jacka Zielińskiego. R. Iwański wraz z HATI – rodzimym rytualno-medytacyjnym zespołem, bazującym na brzmieniu instrumentów akustycznych, od 2003 r. zagrał ponad 150 koncertów – w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Holandii i Irlandii.

JEFF GBUREK

Jeff Gburek jest multidyspilinarnym artystą, gitarzystą, kompozytorem muzyki elektronicznej, rzeźbiarzem dźwięku obecnie żyjąceym w Poznaniu po długim pobycie w Berlinie. Wykorzystuje rozwinięte techniki gitary preparowanej, przetwarzanie sygnału, oprogramowanie open source by tworzyć bogatą strukturalnie muzykę, gdzie ekstremalne pianissimo, organiczna manipulacja obiektów oraz cisza kontrastują z energetycznymi wybrzuszeniami podnieconej elektroniki, obrazami trompe-l’oeil, gdzie psychologia doświadczenia słuchowego odgrywa znaczącą rolę jako pierwszy plan kompozycji. Przez osiem lat współpracował z artystką teatru tańca Ephią w Djalma Primordial Science rozwijając praktyki ciała i dźwięku poprzez performance i edukacje.

Share Button